حجت‌السلام علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به سخنرانی محمدجواد ظریف (وزیر امورخارجه کشورمان) در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آقای ظریف در این نشست توضیحاتی پیرامون مذاکره مطرح کردند.

وی افزود: آقای ظریف به اعضای مجلس خبرگان رهبری گفتند در مذاکرات اگر نتیجه گرفتیم چه بهتر اما اگر به نتیجه‌ای نرسیدیم دنیا خواهد فهمید مسئول شکست مذاکرات ایالات متحده آمریکاست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این پرسش که آیا آقای ظریف در مورد توافق یک مرحله‌ای و دومرحله‌ای نیز توضیحاتی ارائه کرد یا خیر،‌گفت: آقای ظریف گفت که من نیز با توافق جز به جز موافق نبودم.

اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات رئیس جدید مجلس خبرگان و برنامه‌ریزی دشمنان برای این انتخابات گفت: نزدیک دو ماه بود که استکبار در داخل و خارج برای اختلاف‌افکنی میان علما برنامه‌ریزی کرده بود.

وی ادامه داد: ولی به لطف خدا مانند دوره‌های پیشین و انتخاب حضراتی چون مرحوم آیت‌الله مشکینی و مهدوی کنی این اختلاف در مجلس خبرگان راه پیدا نکرد و خبرگان با وحدت و آرامش کامل انتخابات ریاست این مجلس را انجام داده و توطئه ایادی استکبار را که می‌خواستند وحدت را از بین ببرند خنثی کردند.