جمشید نیک‌زاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل اظهار داشت: با تلاش نیروهای هلال‌احمر این شهرستان و نیروهای محلی 17 جهان‌گرد آلمانی مفقود شده در ارتفاعات رینه مازندران پیدا شدند.

وی افزود: این جهان‌گردان به همراه لیدر بومی برای گردشگری و صعود زمستانه از ساعت 15 دیروز در ارتفاعات دماوند مفقود شدند که شامل زنان و مردان جهان‌گرد آلمانی بوده که از 50 تا 70 سال سن داشتند.

نیک‌زاد با اعلام اینکه 9 جهان‌گرد مرد و هشت جهان‌گرد زن به همراه لیدرهای بومی تیمی 20 نفره را تشکیل داده بودند، ادامه داد: این افراد به سوی قله دماوند در منطقه گرنا بخش لاریجان به دلیل ریزش سنگین برف، کولاک و بوران بالاتر از شهرک صنعتی رینه مسیر تردد خود را گم کردند.

سرپرست هلال‌احمر آمل عنوان کرد: این افراد نزدیک به ساعت 12 شب گذشته در ارتفاعات دماوند پیدا شدند که به دفتر فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در رینه تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه سه ایرانی نیز جهان‌گردان آلمانی را در این گردش زمستانه همراهی می‌کردند، ادامه داد: ساعت 18 دیروز این خبر با اطلاع‌رسانی از سوی مرکز پیام هلال‌احمر آمل این خبر مخابره شد و بلافاصله سه تیم مجهز امداد و نجات کوهستان با تمام تجهیزات امدادرسانی به سوی محل بروز حادثه اعزام شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه سرمای هوا به همراه بارش برف و کولاک کار امدادگران را دچار مشکل کرده بود، گفت: این جهان‌گردان پس از ساعت‌ها تلاش جان سالم به در بردند.